Pages

Thursday, January 20, 2011

KeLuMpAnG...

Ini ialah entri pertama aku. Seperti tajuk entri diatas. Ok aku start entri ni pengenalan tentang kelumpang. Kelumpang dikira sebagai sebuah pekampungan yg terletak berhampiran pekan Kuala Kubu Bharu.

Mesti kowg tertanya-tanya, "asl la mamat ni nk cite pasal kelumpang lak..??"..

Aku bukan saje-saje nk tulis pasal tempat ni. Sebab nya aku bersama pengehuni rumah wak anip serumah baru (baru x baru sangat la) saja pulang ber "camping" di sana. So nk berkongsi r keadaan tempat itu.

Pada (14/01/2011) hari jumaat, kami berkumpul di rumah wak anip yg berada di kg sg lang,Sabak Berman. Nak dipendekkan cerita kami bergerak la ke sana mengikut peta yg dicari mengunakan "googlemaps" berada dibawah:

peta kelumpang
Kami sampai disana kira-kira 6.00-6.30ptg (aku x tgk jam lak time tu) dengan menempuh pelbagai cabaran mahupun dugaan.
kami sampai disana


 Hari semakin cemburu dengan kami. Kami membahagikan tugas. Sebahagian membuat tempat santapan malam, sebahagian lagi menbuat unggun api dan selebih memasang khamah tempat kami menghilangkan penat. Kami membuat kerja dengan pantas dan berkerja dalam keadaan gelap dan bertemani air yg turun dari langit. Semua menjalankan tugas dengan tekun dan bersungguh-sungguh..haha (gile r x prnh aku tgk kowg wat keje sesungguh ini.. caya r kowg..huhu)



Setelah semua tugas telah siap, kami semua hanya memfokuskan kepada santapan malam (gile lapa time tu, sehari x mkn).. Tugas masak-memasak ini di ketuai oleh mmbr aku yg diberi nama Ikram Rahim. Santapan pada malam itu agak byk jugak la seperti ayam y diperam selama sehari dirumah, hot dog dan juga ikan yg akan di bakar sebentar lagi.(sorry gmbr makanan x byk)

Ayam BBQ
 Setelah menunggu dalam sejam lebih baru kami kenal erti makan sebenar nya. Kami makan dengan bermandiakn hujan yg x berhenti sejak kami datang td. Disebabkan makanan terlampau byk, so tempah makan dipanjangkan sehingga pukul 12 tgh mlm (waw gile lama kowg mkn kn..huhu). Selepas mkn, aku yg berbekal mata yg sesangat kecil (umpama semut nk masuk dalam mata pn kne makan jus mate 5..huhu). Tanpa mengenal erti sahabat, aku mencari port yg melegakan anak mata aku. Tidak sampai 5 minit mata aku dilelapkan, aku telah berada disuatu dunia yg dipanggil mimpi..huhuh

Pada (15/01/2011), pagi nyaman yg diliputi pokok yg kehijauan menyegarkan mata yg keletih berkerja semalam. Rupanya malaysia belum lagi kepupusan pokok yg menghijau.
antara khazanah negara yg ada


Kami menggunakan masa yg baik mungkin untuk melepaskan sanggap terhadap air sungai dengan cara bermandi-manda. Air sungai disana mmg jernih dengan tanpa pencemaran. Air sungai mmg selalu dikaitkan dengan kesejukannya (air punya sejuk leh sampai ketulang dan otak menjadi "jem" seketika..huhu).
Air Sungai

Bermandian



 Tempoh melepaskan sanggap air sungai sehingga 12.00 tgh hari. Kemudian nya,kami membuat persiapan untuk pulang kehalaman rumah. Sebagai masyarakat yg prihatin (haha terbaik wok..huhu),kami menyemas cikit tempat kami berkhamah supaya pengujung lain dapat menggunakan tempat itu dengan selesa..
berkemas





Go Home



Sekali lagi, aku akan menghadapi kepenatan didalam kereta untuk pulang rumah. Tapi kami x pulang dengan tangan kosong..huhu (thanx kepada Hazwan Mahabob)

Hadiah dibawa pulang
Finally aku nk ucap thanx kt (Azry Azmi,Ikram Rahim,Ajwad Taha,Hazwan Mahabob,Fahmi Baharuddin,Aizat Ilah,Irwan Syazwan,Syazwan,Azmil Hamid,Rezzal Sufian,Amyrul) coz kowg memberi kerjasama dlm percutian ini. Thanx You..

P/S: Dunia ini memang indah, dengan keindahan itu boleh membuat seseorang berasa tenang dan bahagia. So jaga keindahan ini untuk kegunaan dimasa hadapan.

5 comments:

  1. perkara penting semasa berblog, pastikan anda post gambar makanan banyak2 sikit

    ReplyDelete
  2. hahaha ari hujan.. so gmbr mkn tu je dpt..huhu sorry2

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. thanx kebaya sendat sepatu merah..huhuh

    ReplyDelete