Pages

Wednesday, May 4, 2011

5 Negara Paling Gembira

Selepas menikmati dunia iaitu tidor. Aku terbaca satu aktikal dari salah sebuah newspaper tempatan. Tajuk aktikal tu Negara Paling Gembira. Waw cam menarik je untuk berkongsi dengan kowg. Antara negara gembira seperti dibawah:-

5. New Zealand

    New Zealand menjadi negara ke 5 paling gembira disebabkan sistem pendidikan negara itu diiktiraf terbaik dunia dan 94% gembira dengan kecantikan alam sekitar di negara itu.

Bendara New Zealand

Antara tempat di New Zealand



4. Australia

    Negara ini juga mempunyai sistem pendidikan yang baik dan rakyat mempercayai kerajaan. Negara ini adalah tempat yang baik untuk memulakan perniagaan.

Bendara kebangsaan Australia
Menjadi ikon untuk Australia

3. Finland

     Finland adalah sebuah negara di benua eropah. Negara ini menjadi tempat ke-3 paling gembira kerana kerajaan negara dipercayai, negara ini juga penjagaan kesihatan yang baik dan negara yang aman.

Bendara kebangsaan Finland

Salah sebuah banggunan di Finland


2. Denmark

    Kos permulaan perniagaan terendah didunia dan mempunyai taraf hidup paling tinggi di dunia.

Bendara Denmark

Banggunan di Denmark

1. Norway

    Pendapatan per kapita tertinggi di dunia dan peruntukan kesihatan kedua tertinggi di negara ini. Sebanyak 94% rakyat gembira dengan kecantikan negara meraka.



Norway

Tempat peranginan di Norway


p/s: aku tulis entri ini kerana aku nak kte sme2 menjadikan negara kita salah sebuah negara paling gembira untuk tahun hadapan pula. so pikir2 kan.huhu aaarriiiyyooozzz...

1 comment:

  1. Malaysia agak2 dalam kedudukan no berapa dalam senarai negara gembira ni?

    ReplyDelete