Pages

Saturday, May 21, 2011

10 Perkara Kalau Lelaki Berkata-kata

Kan sering kita dengar, ada perkataan yg kalau perempuan cakp,so mesti ada makna tersembunyikan? so, ini antara 10 perkara yg kalau lelaki cakap dan makna tersiratnya... heeee....


1.Kalau lelaki kata: oklah awak, kita sembang lain kali ye
Maknanya: memang kami sibuk pon.takde nak kias apa2 pun.

2.Kalau lelaki kata: tak pe, saya tak kisah.
Maknanya: memang kami tak kisah pun sebenarnye.takde nk perli or sinis-sinis.

3.Kalau lelaki kata: kita kawan aje lah ekk..saya mmg suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je.
Maknanya: sebab lame sangat berkawan.dah terbiasa.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sebab lain..masa nak dulu,korang yang jual mahal sapa suruh kan.sorry la erk..

4.Kalau lelaki kata: eh....u call ekk?sorry.tertidur tadi.
Maknanya: ye,memang kami tidur pun.

5.Kalau lelaki kata: lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni...nanti i free i call u, ok?
Maknanya: kami ade banyak kejer yang tertangguh.tolong la faham.jgn la fikir -ve sgt.ape pon yang kami buat,untuk future.

6.Kalau lelaki kata: i sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya: memag kami tak memilih pun.kami pilih perempuan yg sedap mata kami memandang je.tak semestinye kena lawa.

7.Kalau lelaki kata:i tak kisah penampilan u macamana pun.
Maknanya: jangan la mekap lama sangat.penat nak tunggu.

8.Kalau lelaki kata: lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la...ada hal..
Maknanya: memang lepas ni aku nk lagi keluar dgn kau.

9.Kalau lelaki kata: saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla..
Maknanya: saya tipu je.saya tak kesah pon.lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.saje nk bg awak merajok.sebab awak comel bila majok.kihkihkih

10.Kalau lelaki kata:u keje kat mana? as what?
Maknanya:mintak-mintak la keje biase2 je.kalau keje besar.taste pon besar gak.hantaran besar.demand mesti tiggi punye.nak jaga standard la kata kan.

have fun..huhu

No comments:

Post a Comment